Kleuters
De kleuters dragen tijdens de lessen sportieve kleding, bijvoorbeeld een legging met een shirtje of een gympakje voor de meisjes en voor de jongens een korte broek met een shirtje. Hoe minder wijd en slobberig de kleding is, des te beter.

Meisjes
Tijdens de turnlessen dragen de meisjes/dames bij voorkeur het verenigingspakje en eventueel daarbij een turnbroekje. Het aanschaffen van het verenigingspakje is verplicht na 3 maanden lidmaatschap.

Jongens
Ook voor de jongens en heren hebben wij een turnpak en broekje. De bedoeling is dat het turnpak in combinatie met het broekje gedragen wordt, dus het broekje is niet, zoals bij de dames, optioneel.

Turnkleding kan direct d.m.v. de betaling besteld worden. Het e-mailadres voor het bestellen van turnpakjes is niet meer in gebruik.
Wij verzoeken u om bij een bestelling het totaalbedrag over te maken naar:
IBAN: NL77INGB0000209997
T.a.v. : Chr. Gymver. Kracht en Vlugheid, Rotterdam

Bij mededelingen schrijft u:
– Naam kind
– Bij welke juf/ meester turnt uw kind
– Bestelling: Turnpakje met of zonder mouwen / turnbroekje / haarwokkel/herenturnpak /herenturnbroekje *
– Maat

U kunt dit, als u dat wilt, als volgt afkorten:
– Een pakje zonder mouwen: zm
– Een pakje met lange mouwen: lm
– Een broekje: b
– Een wokkel: w
– Een herenturnpak: HT
– Een herenturnbroekje: HB

Voorbeeld: Een pakje zonder mouw, maat 152, een broekje maat 152 en een wokkel wordt dan: 152 zm, 152 b, w
* Keuze uit welke van toepassing is

Maat104116128140152164SML
Bovenwijdte 15861667179848996106
Taillewijdte 2535557606669748189
Heupwijdte 361646974849196104113
Lengte 499104114123137145152160161
1. Bovenwijdte: Meet over het breedste gedeelte van de borst.
2. Taillewijdte: Meet over de natuurlijke taille, boven de heupbotten.
3. Heupwijdte: Meet over het breedste gedeelte van de heup.
4. Lengte: Meet voor- en achterkant vanaf de schouder, door het kruis naar de schouder.Houd bij het meten van 1, 2 en 3 de centimeter horizontaal.Turnkleding hoort strak om het lichaam te zitten. Kies voor kinderen in de groei altijd één of twee maten groter.
Prijslijst

Turnpakje lange mouwen                                                                      € 37,50
Turnpakje korte mouwen                                                                      € 32,50
Herenturnpak                                                                                          € 32,50
Turnbroekje/ herenbroekje                                                                   € 12,50
Haarwokkel                                                                                              € 2,50

• Herenbroekje

Bij ontvangst van de bestelling/betaling zal het turnpakje zo snel als mogelijk tijdens de les aan u worden overhandigd.

Elk pakje, broekje en elke wokkel wordt speciaal voor u handgemaakt. Houdt u er rekening mee, dat de levertijd langer wordt naarmate de vraag groter is. Bestelt u verjaardags-, Sinterklaas- en Kerstcadeaus alstublieft ruim van tevoren. Ook voor een wedstrijd kan de levertijd langer zijn. Voor speciale wensen, zoals een afwijkende maat, kunt u contact opnemen met het secretariaat, dan kijken we wat mogelijk is.

Wasvoorschrift turnkleding
Turnkleding is gemaakt van lycra, een rekbare, synthetische stof. Soms versierd met glitters en/of rhinestones (op de stof geplakte strass-steentjes) .
Voor een goed resultaat kunt u kleding van Lycra het beste met de hand wassen. Voeg een kleine hoeveelheid fijnwasmiddel toe aan de was. Gebruik geen wasverzachter! U kunt echter ook het handwasprogramma van de wasmachine gebruiken. Was Lycra voor het beste resultaat binnenstebuiten op 30 graden. Laat om doorlopen van de kleuren te voorkomen, het pakje niet in het water staan.

Droog het pakje op een hanger, niet in de wasdroger. Glitters en rhinestones laten los bij wassen op te hoge temperaturen of drogen in de wasdroger.
Wij geven geen garantie bij schade door verkeerd wassen of drogen.

Schoenen
De leden kunnen op blote voeten turnen of op soepele turnschoentjes.
Zorg ervoor dat de schoentjes rubberen zolen hebben, voor meer grip.
Schoenen waarmee u buiten loopt zijn ten strengste verboden in de gymzalen.

Turnpakjesplaza
De turnkleding is van goede kwaliteit en kan jaren meegaan. Om die reden kunnen mensen een verenigingspakje tweedehands te koop aanbieden, wanneer hun zoon of dochter bijvoorbeeld het lidmaatschap heeft opgezegd, of wanneer ze uit de kleding gegroeid zijn. Op onze turnpakjesplaza kunt u kijken of er misschien een pakje te koop wordt aangeboden in de maat die u zoekt.